drama
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

drama

الاختلاف سر الاحتراف

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

نكت مصريه

كاتب الموضوعرسالة
الفرعون العاش

الفرعون العاش

المساهمات : 131

نكت مصريه Empty
مُساهمةموضوع: نكت مصريه   نكت مصريه Icon_minitimeالسبت نوفمبر 29, 2008 3:39 am

مرة وحدة جوزها تاه راحت القسم فبتقوله ياباشا انا جوزى تايه فقالها قوليلى مواصفاته فقالتله عنيه خضرة شعره اصفر طويل ابيض حليوة
فراح ابناها قالها لاء ياماما دية مش مواصفات بابا فردت عليه امه وقالتله اسكت ياواد يمكن يجبولنا واحد احسن منه

مفتش تاريخ راح مدرسة ثانوي سأل العيال في الفصل مين اللي قتل علي بيك الكبير فمحدش جاوب .. المدرس راح شاخط فيهم أنطقوا يا جزم مين اللي قتله فيكم هتودونا في داهيه . . .
المفتش اتجنن راح نازل للناظر قاله على اللي حصل الناظر قاله هدي أعصابك وأنا هأحلهالك . .
بس حضرتك متأكد إن اللي قتله من الفصل ده ؟

مرة واحد راح يزور صاحبة فى المستفشى وبعد ما زارة حب يروح الحمام بس مكنش يعرف مكانة قال يسال سال واحد بطىء اوى فى الكلام بيقولة اروح الحمام ازاى لو سمحت التانى قالة
ااااممممممممششششششىىىىى طططوووااالللى ووواااححححووود ييييممممميييييننن فففففىىىىى شششششمممممااااااللللل ههههتتتلالالاققققىى طططرررقققة ااااالللللححححممممماااام فففففىىىى ااااخخخخررررههههااا
رد علية الراجل وقالة اااااننا خخخلالالالالاصصصص عععععممممملللللتتتتهههههااااااااااااااا

موظف راح يدى صوته فى الانتخابات فاختار لا وهو مروح قابل واحد صاحبه فسألو عملت ايه ؟قاله علمت على لا لطم صاحبه وقاله
روحت فى شربة ميه فسأله الموظف ايه الحل ؟قاله ارجع بسرعه وصلح اللى كتبته واكتب نعم رجع الموظف لرئيس اللجنة وقاله :-
جيت اعلم على نعم غصب عنى علمت على لا
مسكه رئيس اللجنة من ودنه
وقاله احنا صلحناه لك اوعى تعمل كده تانى

عملو مسابقة سباق السيارات فاشترك فيها واحد صعيدى وجى يوم السباق بعربية صغيرة موديل قديم قوى فالمسؤولين عن السباق قالولو هتخش السبق ازاى بالعربية المهكعة دية قالهم الحكم بعد السباق المهم الصعيدى كسب السباق فالناس استغربو قوى قالولو ازى العربية المهكعة ديه كسبت السباق فقالو انت لازم حاطتت فيها موتور طيارة فبيفتحوا الكبوت لقو سته صعايدة عمالين بينهجو

صعيدى شاف فى الجرايد حادثه واحد فى امريكا قتل مراته ودفنها تحت السرير والبوليس الأمريكى لم يكتشف ذلك الا بعد 25 سنه قام قال لنفسه يبقى انا لو عملت كده البوليس عندنا مش حيكتشف ابداً راح فعلاً قاتل مراته وحفر تحت السرير وحطها مفيش ربع ساعه والبوليس قبض عليه فتعجب قوى وسأل الظابط انتم ازاى كشفتم الجريمه بسرعه قوى كده ده فى امريكا ماكتشفوهاش الا بعد 25 سنه رد عليه الظابط اصل فى امريكا الراجل كان ساكن فى الدور الأرضى وأنت ساكن فى الدور الخامس

هريدي وقناوي راحوا السينما فهريدي بيقول لقناوى الحصان ده حيجع فى الحفرة دلوقتى فقناوى راح اقايله لامش حيقع راح اقايله لاهيقع اتفقوا لو الحصان وقع في الحفره هريدي هيدي لقناوى 10 جنيه ولو موقعش قناوى هيدى لهريدى 10 جنيه فا الحصان وقع فى الحفرة فجناوى اعطى لهريدى 10 جنيه فلما طلعوا من السينما هريدى قال لجناوى انا سمعت الفيلم ده كتير جبل كده فجناوى قاله وانا كمان بس انا قولت ان الحصان هياخد باله المرة دى ومش هيجع فى الحفرة

مره اتنين صعايده ماشيين في الشارع لقو صاروخ امريكي معدي من فوقهم واحد بص للتاني وقالوه :تلاقي الصاروخ ده بمليون جنيه راح التاني بص عليه وقاله :يبخت اللي يوقع علي بيته

عسكرى مصرى بيسأل عسكرى اسرائيلى بتقبض كام قالوا الف دولار بدل سكن والف دولار بدل موصلات والف دولار بدل ترفيه والف دولار مكافه فالعسكرى الاسرائيلى ساءل العسكرى المصرى بتقبض كام قالوا سبعين جنيه قالوا بدل ايه ده؟ قالوا....بدل ماشحت

نكت مصريه
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» سيناريو حرب مصريه اسرائيليه